Pages

Monday, August 26, 2013

C.O.M.L - Chapter 003 - Sekolah Rendah

Cari mana saye..... hohoho


Chapter 003

Aku mula masuk alam sekolah rendah pada tahun 1996, darjah 1.
di Sekolah Kebangsaan (F) Jenderak Utara.

Macam biasa hari-hari di sekolah macam dak dak laen...
Masih lagi dalam kepala nak maen n jumpe kenkawan..
Belajar jadi perkara nombor 2...

Cam dak dak laen gak, darjah satu blaja A B C 1 2 3 Alif Ba Ta la kan...

.......................................

1998, darjah 3...
da besar sket, kuat blaja da time ni...
cita cita nak lompat kelas, peperiksaan PTS...
siap masuk tusyen ni, kat umah cekgu Bastamam...
Tapi hampa, rezeki tidak menyebelahiku...

Its okay...
Tahun berikutnya, cam biasa... aku belajar dengan tekun..
hehehe....

2000, darjah 6...
Haa time ni kemuncaknya untuk sekolah rendah...
beberapa minggu nak exam UPSR, aku ditimpa kemalangan...
Ankle kaki kananku tersembol keluar masa maen bola, kat padang sekolah.
Ya, aku atlit kat sekolah, pemain sayap kiri untuk pasukan sekolah...
Hebat...

Petang kejadian, cam biasa aku main bola bersama kenkawan...
tapi time tu kitorang maen bersama geng geng orang besar, orang dewasa laa...
masa nak kelecek abang Din, dengan tak tersengaja dia terpijak kaki aku.

Aku ok time tu...
tapi bila aku tengok kaki aje, dengan buku lali yang tersembol keluar, sepantas kilat aku menjerit 'Allah! Allah! Allah!'

TAK PATAH...
tersembol keluar aje, menurut tukang urut, akan semboh dalam sebulan...
Masa UPSR aku p sekolah bertongkat...
keputusan exam? 2A 2B 1C
Hampa nak dapat 5A... :(

Papepon aku terus sambung belajar ke peringkat sekolah menengah...
2001 di Sekolah Menengah Kebangsaan Kuala Krau...

Bersambung...


No comments:

Post a Comment